Over de opleiding

Als crossmedia-specialist ontwikkel je mediaproducten voor reclame- of publiciteitscampagnes. Je kent de mogelijkheden van alle soorten media en weet hoe je die kunt inzetten. Je kunt vormgeven voor zowel drukwerk, websites, apps, video, AR-toepassingen en animaties. Jij bent op je best als je mag werken aan campagnes die verschillende media combineren.

Een advertentiecampagne bedenken

Een klant wil een nieuw product in de markt zetten, bijvoorbeeld een nieuwe gezonde snack. Jij ontwerpt dan het concept voor een advertentiecampagne voor een magazine en je koppelt daar aan een campagne voor social media, ondersteund met een AR-app, een website en een video. Je presenteert je ideeën op professionele wijze aan de klant. Je doet daarbij ook voorstellen hoe je de naamsbekendheid bijvoorbeeld tijdens festivals kunt vergroten.

Ben jij een crossmedia-specialist?

Je hebt een brede interesse, staat open voor anderen en het leren van nieuwe dingen. Boven alles ben je creatief en oplossingsgericht. Je gaat zelf op onderzoek uit naar tools om de crossmedia-uitingen vorm te geven. Je kunt de ideeën die je hebt visualiseren. Je wilt graag op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en weet waar je die informatie kunt vinden. Je bent een doorzetter, kunt goed presenteren en samenwerken en je vindt strakke deadlines een uitdaging.

Interviews met studenten en docenten